Wednesday, March 3, 2010

1 kejadian......

1 kejadian yg tlh terjadi dePan mata buat aku terPk...
eVen beNda nie mmg pernah aku lalui n terjadi, juga selalu gk aku tgk...
tP baru malam tuh aku btl2 pk n terpk...
naPe ye klo kita gaduh dgn some1, at the end of the stOry(pergaduhan tu),
msti ade terkeluar ungkit uNgkitan.....
benda yg pd mulanye kita buat dgn ikhlas tnpe minta balasan kononnye,
beNda yg kita buat rela hati dgN niat tambah pahala akhirnye menjadi tamBahan
dosa buat kita....
persoalannye perlu ke suma tu terjadi?? perlu ke kita jdkn pergaduhan tu 1 platform
utk kita ungkit semuanye...
paling penting, bukan ke nntinye kita akn buat org yg kita dok ungkit tuh rase malu n terhina....
aku hanye sBg penonton pd kejadian tu, tP aku sendiri dh rse terhina n dgn ungkitan2 tuh walauPun x di tujukan pd aku.
tuan punya badan pula mcm mne ye??
betaPa kita sbg manusia nie kn, mmg ssh nk kawal percakaPan.. aPetah lg, kesaBaran..
mmg rasional sgt pepatah " saBar itu separuh dr iman"..
sbb, nie la antara akiBatnye klo kita kuraNg saBar...

No comments:

Post a Comment